سفارش تبلیغ
صبا ویژن
fetne4.jpg
پیروان شیطان و ترس
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 1:8 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیطَانُ یخَوِّفُ أَوْلِیاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران/175)


این فقط شیطان است که پیروان خود را (با سخنان و شایعات بی‌اساس،) می‌ترساند. از آنها نترسید! و تنها از من بترسید اگر ایمان دارید!


بعضی از پیامهای این آیه در تفسیر نور استاد قرائتی:

پیام ها 
1- هرگونه شایعه اى که مایه ى ترس و یاءس مسلمانان گردد، شیطانى است . (انما ذلکم الشیطان یخوّف اولیائه )
2- شیوه ى ارعاب و تهدید، سیاست دائمى قدرت هاى شیطانى است . (یخوّف )
3- افراد ترسوى میدان هاى نبرد، یار شیطان وتحت نفوذ شیطانند. (یخوّف اولیائه )
4- مؤ منان شجاع ، از ولایت شیطان دورند. (الشیطان یخوّف اولیائه )
5- ترس از خدا، زمینه ى فرمان پذیرى و ترس از غیر خدا، زمینه ى فرمان گریزى است . (فلا تخافون و خافون ) (با توجّه به آیات قبل )
6- مؤ من واقعى از غیر خدا نمى ترسد و مى داند که ایمان از شجاعت جدا نیست . (و خافون ان کنتم مومنین )

تفسیر نور

-----------------------------------------------------------------

امروز شاهدیم که عده ای برای پیشبرد اهداف خود دست به چه شایعاتی می زنند تا مردم ایران را از مسیر و اعتقادات انقلابی خود مأیوس کرده و آنها را از عاقبت این مسیر بترسانند. خداوند این عده را شیطان و شیطانی معرفی کرده.

امریکا و همقطاران اش در مقابل ایران دست به ارعاب و تهدید زده و سیاست استکباری خود را سالها و قرن هاست این چنین پیش می برند و حال که دیده اند ملت انقلابی ایران اسلامی بواسطه ایمان به خدا دیگر از این حربه شکست نمی خورند عصبانی شده و هر روز فشارشان را بر ایران زیادتر می کنند. جای تأسف است که عده ای غافل یا شاید هم معاند در داخل ایران بلندگوی امریکا شده اند و تبلیغات آنها را انجام میدهند. این عده باید بدانند که خواسته یا ناخواسته در مسیر شیطان و دوستانش قدم بر می دارند و هرچه زودتر راه خود را از شیاطین جدا کنند. مطمئناً این افراد افرادی ترسو هستند که از مقابله با دشمن می هراسند و علاج شان تنها ایمان و تکیه بر قدرت خداوند می باشد.  مومنان و نیروهای انقلابی بخاطر همین ایمان هست که شجاع بوده و از ولایت شیطان دورند و در 8 سال دفاع مقدس این مطلب به وضوح بر همه جهانیان ثابت شد. در فتنه 88 هم دیدیم که نیروهای بسیجی چگونه با تکیه بر قدرت ایمان نقشه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند و از این پس هم به فضل الهی خواهند کرد. ترس از خدا سبب می شود ترس غیر خدا در وجود آدمی راه پیدا نکند و این را همه کس متوجه نخواهند شد مگر اهل  ایمان و عمل صالح. خداوند فرموده اگر ایمان دارید تنها از من بترسید نه از امریکا و تحریم و دیگران که این نشانه ای بزرگ از بی ایمانی یا ضعف ایمان است.   انشاءالله همه آنانی که از غیر خدا می هراسند این رذیله را درمان کرده و در زمره شجاعان قرار گیرند.



برچسب‌ها: فتنه در قرآن

 
آرشیو مطالب
دیگر موارد


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 30804
Free counter and web stats