سفارش تبلیغ
صبا ویژن
fetne4.jpg
جزئیات جدید یک دیدار
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 10:58 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

جزئیات جدید یک دیدار غیرمتعارف در تهران
«هیئت اروپایی» و «محکومین فتنه» چه چیزهایی در سفارت یونان رد و بدل کردند+تصاویر

در روز اعطای جایزه در پارلمان اروپا (در سال 2012) جای 2 محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این 2 اهدا شده است.

خبرگزاری فارس: «هیئت اروپایی» و «محکومین فتنه» چه چیزهایی در سفارت یونان رد و بدل کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در حالی که نه وزارت امورخارجه و نه تشریفات مجلس شورای اسلامی هیچ کدام مسئولیت دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفارت یونان در تهران با 2 تن از محکومین فتنه سال 88 (نسرین ستوده و جعفر پناهی) را بر عهده نمی گیرند، جزییات جدیدی از این دیدار در حال آشکار شدن است.

*به احترام دو فعال حقوق بشر!

بنا بر این گزارش، در این دیدار که عملا اختیار سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آن زیر سئوال رفته است، جایزه «ساخاروف» که در سال 2012 به جعفر پناهی و نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به خاطر تلاش های آنان در راه اعتلای حقوق بشر! اعطا شده، به این 2 نفر تحویل داده شد.

دیدار ستوده و پناهی با هیئت اروپایی در سفارت یونان و اهدای جایزه از سوی کرونبرگ به ستوده

در روز اعطای این جایزه در پارلمان اروپا (در سال 2012) جای این 2 محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با این گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این دو اهدا شده است.

جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه به افتخار آندره ساخاروف دانشمند و مخالف و ناراضی شوروی سابق تحت این عنوان نامگذاری شده، در دسامبر سال 1988 توسط پارلمان اروپا بنیان نهاده شد و البته از سال 2010 با 50هزار یورویی همراه شده است.

*با عشق از زندان اوین برای ریاست هیئت اروپایی

البته این تنها نتیجه این دیدار دو جانبه نیست، بلکه نسرین ستوده نیز هدیه‌ای را به رییس هیئت اعزامی پارلمان اروپا (تاریا کرونبرگ) اهدا می‌کند که وی در نشست خبری خود پس از پایان سفر، آن را با افتخار به خبرنگاران نشان می‌دهد و می‌گوید: «این را ستوده در زندان اوین با دستان خود ساخته است.»

جایزه ستوده به کرونبرگ که در نشست خبری با خبرنگاران به نمایش درآمده است

*دیداری خارج از برنامه و دست‌های پشت پرده

نکته‌ای که خانم کرونبرگ در این نشست به آن اذعان می‌کند، این است که این دیدار، خارج از برنامه ریزی رسمی این هیئت صورت گرفته است.

البته کرونبرگ در این نشست خبری به این نکته نیز اشاره می‌کند که این دیدار، مهمترین دیدار این هیئت در تهران! بوده است.

پس لاجرم خارج از برنامه‌ریزی‌های رسمی، لابی‌های پشت پرده نیز صورت گرفته است.

حالا مسئولین وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی باید به این سئوال پاسخ دهند که «این لابی‌ها با کجا و به چه ترتیبی صورت گرفته است؟»

هرچند وزارت خارجه تاکنون حتی از احضار سفیر یونان در تهران برای بررسی این اقدام خارج از عرف نیز خودداری کرده است.

فارس نیوز



برچسب‌ها: حامیان فتنه گران

خیانت و ظلم فتنه 88
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 10:56 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )
آیت‌الله علم‌الهدی‌:
عده‌ای به نام وحدت و رأفت سعی در پوشاندن خیانت و ظلم فتنه‌ 88 را دارند‌

امام جمعه مشهد گفت: در فتنه 88 فتنه‌گران، وسیله نفوذ و حضور غربی‌ها در داخل کشور شدند و امروز عده‌ای تلاش دارند آن فتنه را بپوشانند و به نام حفظ وحدت و رأفت این خیانت و ظلم بزرگ را به فراموشی ببرند.

خبرگزاری فارس: عده‌ای به نام وحدت و رأفت سعی در پوشاندن خیانت و ظلم فتنه‌ 88 را دارند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی گرامیداشت 9 دی خراسان رضوی با بیان این که جریان‌های سیاسی شاید با انگیزه شخصی اقدام به فعالیت می‌کنند اما جمع شما با انگیزه خدایی کار می‌کنند، اظهار داشت: این امتیاز برای همه شما ثابت خواهد بود که در حزب و در زمره یاران خدا قرار خواهید گرفت که در این صورت حتی شکست در این مسیر نیز برای مردان خدا قرار گرفتن در زمره طرفداران دین خدا قلمداد خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مشکل ما با جریان فتنه‌گر به قبل انقلاب و شروع تقابل بین ملی‌گراها و عناصر سکولار، بین متدینین در زمان ملی شدن و اختلاف بین دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی برمی‌گردد.

به گفته وی، جریان ملی‌گرا از همان ابتدای قیام حضرت امام در مقابل امام ایستادند و موضع داشتند؛ در جاهایی هم به نفع شاه و رژیم وقت در قضیه اصلاحات سخنرانی داشتند، در قضیه 15 خرداد این جریان سکولار از حضرت امام شکست سختی خوردند ولی متاسفانه از خلاء حضور حضرت امام و تبعید ایشان سوء‌استفاده کردند و برخی هم به اینها به بهانه نفوذ در دانشگاه‌ها میدان دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه خطر بزرگ این جریان این بود که می‌خواستند مسیر انقلاب و پیروزی ملت را از دست امام و روحانیت خارج کنند، افزود: نخستین کار و درایت امام پس از بازگشت از پاریس طرد این جریان بود، زیرا این جریان از اسلام یک چیزهایی را قبول داشتند و به بسیاری از چیزها اعتقادی نداشتند و در عین اینکه متدین بودند ولی تفکرات سوسیالیستی و کمونیستی را با مبانی حضرت امام ممزوج می‌کردند و به دنبال تفکرات التقاطی خودشان بودند.

امام جمعه مشهد با اشاره به رفتارهای التقاطی و نفوذ این جریان در سال‌های بعد انقلاب عنوان کرد: یکی از درس‌ها و برکات فتنه سال 88 نشان دادن چهره واقعی این جریان و خالص‌سازی خط انقلاب بوده است.

وی با بیان این که عمده نظر مقام معظم رهبری در فتنه 88 به عنوان ظلم بزرگ این است که فتنه‌گران، وسیله نفوذ و حضور غربی‌ها در داخل کشور شدند، یادآور شد: در این بین جریان‌هایی بودند که وسط مانده بودند و در مقابل هجمه به ستون خیمه انقلاب سکوت کردند و امروز همین‌ها سعی دارند فتنه 88 را بپوشانند و به نام حفظ وحدت و رأفت این خیانت و ظلم بزرگ را به فراموشی ببرند تا خیانت و سکوت خودشان را توجیه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر این که از جریان 9 دی باید برای تخلیص نیروهای انقلاب استفاده شود، خاطرنشان کرد: دیگر معلوم نیست برای آینده برای تخلیص نیروهای انقلاب بتوانیم فرصت دیگری را پیدا کنیم.

وی گفت: جریان 9 دی اقامه عزای سیدالشهدا و اقامه دین خداست و باید این جریان زنده بماند و در این مسیر باید ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: حامیان فتنه گران

سمت های مدیریتی فتنه گران
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 3:0 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

باهنر:مجلس اجازه نخواهد داد
فتنه‌گران به سمت‌های مدیریتی بازگردند


رئیس جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر رویکرد دولت به سمت صدرنشین کردن فتنه‌گران باشد مجلس دراین‌باره مواظبت‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام خواهد داد.
محمدرضا باهنر در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان برخی کارهای فکری و تئوری خود را برای انتخابات مجلس آینده شروع کردند؛ البته برخی اختلافات وجود دارد کما این که در بین اصلاح‌طلبان هم اختلافاتی وجود دارد.
وی همچنین با بیان اینکه «کارهای مطالعاتی و تئوریک در جهت تشکیل یک حزب بومی را انجام داده‌ایم»، افزود: در حد هماهنگی بین اصولگرایان چنین کاری انجام شده است.
باهنر با بیان اینکه «تبدیل جبهه به حزب، فعلا در دستور کار قرار ندارد»، اظهار کرد: تشکل‌های عضو در جبهه خود یک حزب هستند. این برنامه درازمدت جبهه است و ما قرار است که این بحث را در جلسات شورای مرکزی جبهه مطرح کنیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه «ما امیدواری زیادی به موفقیت‌های دولت روحانی داریم»، اظهار کرد: ما با شروطی از جمله خردگرایی، اعتدال و حرکات علمی که خود دولت یازدهم آن‌ها را مطرح کرده است، از دولت دفاع می‌کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نامه استعفای تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به لایحه بودجه سال 93، گفت: نمایندگان مجلس علاوه بر این که نماینده مردم هستند، همواره سر و کارشان با منطقه انتخابیه خودشان است و از آنجایی که آن‌ها به تمام استان‌ها سرکشی نمی‌کنند، گمانشان بر این است که استانشان محروم‌ترین استان در میان سایرین است و انتظار دارند که به استان آن‌ها رسیدگی و توجه بیشتری شود. این در حالی است که بودجه دولت کشش چنین چیزی را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه «تعهدات تفاهم‌نامه اخیر ایران و 1+5 به صورت «یا همه، یا هیچ» است»، تصریح کرد: چنانچه هر کدام از تعهداتی که از سوی طرفین امضا شده است، توسط هر کدام از آنها شکسته شود، امکان تعلیق مذاکرات وجود دارد.
باهنر در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا طرح بحث غنی‌سازی 60 درصد توسط نمایندگان صحت دارد؟»، پاسخ داد: اگر ژنو به هم بخورد همه‌چیز ممکن است. اگر توافقات ژنو به هم بخورد، غنی‌سازی 20 درصد سر جای خودش باقی می‌ماند و غنی‌سازی از 60 درصد هم بالاتر می‌رود. اما اگر مذاکرات به درستی طی شود و طرفین مطابق با تعهدات گفتاری خود عمل کنند، چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که بالاترین مرجع شیعیان جهان نیز رفتن به سمت سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده است.
همچنین وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه «هم‌اکنون برخی از رسانه‌های افراطی به جوسازی و موج‌سازی علیه دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین پرداخته‌اند؛ آیا بهتر نیست به جای این جوسازی‌ها به بحث و بررسی‌های معقول و منطقی و در چارچوب قانون اندیشید و این تخریب‌ها را کنار گذاشت و آیا اصولگرایان با اصلاح‌طلبان به دنبال تعامل هستند؟» که باهنر گفت: ما در جریانات مختلف سیاسی هم آدم‌های افراطی و هم آدم‌های معتدل داریم و این جریانات هم در بین اصولگرایان و هم در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: به هر ترتیب باید دانست که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین در اوج افراط بودند که منحل شدند. البته اعضای آنها می‌توانند حزب دیگری تشکیل دهند یا اینکه به دادگاه شکایت کنند، اما هم‌اکنون تحت عنوان این دو حزب نمی‌توانند فعالیت کنند.
این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات آینده خاطر نشان کرد: اصولگرایان در این راستا برخی کارهای فکری و تئوری خود را شروع کرده‌اند اما به هر ترتیب اختلافاتی هم وجود دارد. کما اینکه در بین اصلاح‌طلبان نیز اختلافاتی به چشم می‌خورد.
باهنر در برابر این پرسش که «واکنش مجلس در قبال وجود برخی افراد حاضر در حوادث 88 در برخی از سمت‌های مدیریتی چیست؟»، پاسخ داد: در‌این‌باره باید بین رویکرد و یا یک فرد ویژه تفاوت قائل شد. اگر دادگاه فردی را از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم کرده، طبیعی است که اگر چنین فردی در سمتی گمارده شود خلاف قانون است. یک موقع هم هست که بحث رویکردی پیش می‌آید. اگر رویکرد دولت به سمت صدرنشین کردن فتنه گران باشد مجلس دراین‌باره مواظبت‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام خواهد داد اما اینکه یک کسی می‌خواهد معاون خودش را انتخاب کند، اگر رویکرد وزارتخانه‌ این نباشد و چنین فردی محکومیت نداشته باشد، بحث دیگری است.  
   منبع: کیهان



برچسب‌ها: خبرها

به آنها لعنت میفرستم
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 2:58 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

نمی‌فهمه! (گفت و شنود)


گفت: یکی از فتنه‌گران فراری در وبلاگ شخصی خود نوشته است «هر وقت به بلایی که رهبران جنبش سبز(!) بر سر من و امثال من آورده‌اند فکر می‌کنم از ته دل به آنها لعنت می‌فرستم.»
گفتم: بالاخره سر غیرت اومده.
گفت: نوشته «خاتمی و موسوی و کروبی من و یک عده دیگر را به خیابان کشیدند و نهایتا باعث فرار ما از کشور شده‌اند و حالا فقط به خودشان و زندگی بچه‌هایشان فکر می‌کنند.»
گفتم: خب! دیگه چی؟!
گفت: نوشته است «حالا که به فکر ما نیستند و ما را به حساب نمی‌آورند انگار منتظرند بمیریم تا از مرده ما برای کسب قدرت خود استفاده کنند.»
گفتم: یارو می‌گفت؛ بچه‌ که بودیم می‌گفتند بچه است نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند نوجوونه نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند جوونه خامه نمی‌فهمه، بعد می‌گفتند، پیره نمی‌فهمه، اما بعد از مرگمون میگن؛ عجب آدم فهمیده‌ای بود!

  منبع: کیهان




پیروان شیطان و ترس
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 1:8 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیطَانُ یخَوِّفُ أَوْلِیاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران/175)


این فقط شیطان است که پیروان خود را (با سخنان و شایعات بی‌اساس،) می‌ترساند. از آنها نترسید! و تنها از من بترسید اگر ایمان دارید!


بعضی از پیامهای این آیه در تفسیر نور استاد قرائتی:

پیام ها 
1- هرگونه شایعه اى که مایه ى ترس و یاءس مسلمانان گردد، شیطانى است . (انما ذلکم الشیطان یخوّف اولیائه )
2- شیوه ى ارعاب و تهدید، سیاست دائمى قدرت هاى شیطانى است . (یخوّف )
3- افراد ترسوى میدان هاى نبرد، یار شیطان وتحت نفوذ شیطانند. (یخوّف اولیائه )
4- مؤ منان شجاع ، از ولایت شیطان دورند. (الشیطان یخوّف اولیائه )
5- ترس از خدا، زمینه ى فرمان پذیرى و ترس از غیر خدا، زمینه ى فرمان گریزى است . (فلا تخافون و خافون ) (با توجّه به آیات قبل )
6- مؤ من واقعى از غیر خدا نمى ترسد و مى داند که ایمان از شجاعت جدا نیست . (و خافون ان کنتم مومنین )

تفسیر نور

-----------------------------------------------------------------

امروز شاهدیم که عده ای برای پیشبرد اهداف خود دست به چه شایعاتی می زنند تا مردم ایران را از مسیر و اعتقادات انقلابی خود مأیوس کرده و آنها را از عاقبت این مسیر بترسانند. خداوند این عده را شیطان و شیطانی معرفی کرده.

امریکا و همقطاران اش در مقابل ایران دست به ارعاب و تهدید زده و سیاست استکباری خود را سالها و قرن هاست این چنین پیش می برند و حال که دیده اند ملت انقلابی ایران اسلامی بواسطه ایمان به خدا دیگر از این حربه شکست نمی خورند عصبانی شده و هر روز فشارشان را بر ایران زیادتر می کنند. جای تأسف است که عده ای غافل یا شاید هم معاند در داخل ایران بلندگوی امریکا شده اند و تبلیغات آنها را انجام میدهند. این عده باید بدانند که خواسته یا ناخواسته در مسیر شیطان و دوستانش قدم بر می دارند و هرچه زودتر راه خود را از شیاطین جدا کنند. مطمئناً این افراد افرادی ترسو هستند که از مقابله با دشمن می هراسند و علاج شان تنها ایمان و تکیه بر قدرت خداوند می باشد.  مومنان و نیروهای انقلابی بخاطر همین ایمان هست که شجاع بوده و از ولایت شیطان دورند و در 8 سال دفاع مقدس این مطلب به وضوح بر همه جهانیان ثابت شد. در فتنه 88 هم دیدیم که نیروهای بسیجی چگونه با تکیه بر قدرت ایمان نقشه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند و از این پس هم به فضل الهی خواهند کرد. ترس از خدا سبب می شود ترس غیر خدا در وجود آدمی راه پیدا نکند و این را همه کس متوجه نخواهند شد مگر اهل  ایمان و عمل صالح. خداوند فرموده اگر ایمان دارید تنها از من بترسید نه از امریکا و تحریم و دیگران که این نشانه ای بزرگ از بی ایمانی یا ضعف ایمان است.   انشاءالله همه آنانی که از غیر خدا می هراسند این رذیله را درمان کرده و در زمره شجاعان قرار گیرند.



برچسب‌ها: فتنه در قرآن

راس امور
سه شنبه 92/9/26 ساعت 8:40 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )
حجت‌الاسلام خرسند در گفت‌و‌گو با فارس:
آقای حجاریان! «خانه ملت» همیشه در راس امور است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: انحلال مجلس توسط دولت خلاف اظهارات امام(ره) است. آقای حجاریان بهتر است بداند که خانه ملت طبق گفته امام خمینی(ره) باید همیشه در رأس امور باشد.

خبرگزاری فارس: آقای حجاریان! «خانه ملت» همیشه در راس امور است

حجت‌الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که در گفت‌وگو با یک رسانه دولتی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت را مطرح کرده است، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراطیون جریان اصلاحات قصد درس گرفتن از گذشته را ندارند.

وی تأکید کرد: انحلال مجلس توسط دولت خلاف اظهارات امام(ره) است. آقای حجاریان بهتر است بداند که خانه ملت طبق گفته امام خمینی(ره) باید همیشه در رأس امور باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آقایانی که امروز دم از تغییر قانون اساسی و انحلال مجلس توسط دولت می‌زنند تا دیروز اگر بحثی بین مجلس و دولت آقای احمدی‌نژاد شکل می‌گرفت به حمایت از مجلس می‌پرداختند اما امروز رنگ عوض کرده‌اند و اظهارات دیگری دارند.

حجت‌الاسلام خرسند تأکید کرد: برخی از اصلاح‌طلبان همان مواضع ساختار شکنانه زمان دولت اصلاحات را اتخاذ می‌کنند چرا که در آن مقطع نیز صحبت از تغییر قانون اساسی، تحصن، حمله به قوه قضاییه، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی بود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به حاکمیت و قانون اساسی نگاه ابزاری دارند، گفت: اصلاح‌طلبان زمانی که همه چیز در اختیار خودشان باشد آن را قبول دارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: تغییر قانون اساسی سازوکار خود را دارد. در مقاطعی بحث بازبینی قانون اساسی مطرح شد و برخی‌ها می‌خواستند که رهبری مجلس را منحل کند اما مقام معظم رهبری جلوی آن را گرفت حجت‌الاسلام خرسند تأکید کرد: انحلال یک قوه توسط قوه دیگر بحث تفکیک قوا را زیر سؤال می‌برد بنابراین اظهار چنین حرف‌هایی برای خوشایند نیروهای افراطی و بیگانه است.

منبع: فارس نیوز



آرزوی حامی فتنه گر دیروز
سه شنبه 92/9/26 ساعت 8:39 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )
طلا در گفت‌وگو با فارس:
حجاریان به‌دنبال سوءاستفاده از شرایط است/چرا در 8سال‌گذشته نمی‌گفتند دولت،مجلس را منحل‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان گفت: حجاریان به دنبال سوءاستفاده از شرایط است، این افراد چرا در 8 سال گذشته پیشنهاد انحلال مجلس توسط دولت را مطرح نمی‌کردند؟

خبرگزاری فارس: حجاریان به‌دنبال سوءاستفاده از شرایط است/چرا در 8سال‌گذشته نمی‌گفتند دولت،مجلس را منحل‌کند

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان سعید حجاریان درباره ضرورت دادن اختیار انحلال مجلس به دولت گفت: برخی عبارت‌های زیبا همچون اعتدال، حقوق شهروندی و راستگویی زمانی از سوی عده‌ای خوب انگاشته می‌شود که به نفع آنها باشد.

وی با بیان اینکه افراطیون بر اساس شرایط کنونی تصور می‌کنند که می‌توانند نظراتشان را تحمیل کنند، گفت: اگر اینها سر قدرت نبودند و آنچه خلاف جریان جاری گفته می‌شود ملاک باشد، عملا سوء استفاده از شرایط محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اینها زمانی که بر قدرت می‌نشینند بدمستی می‌کنند و فراموش می‌کنند که چه بودند.‌ سؤال من این است که آیا شما نبودید که به رانندگان محترم تاکسی که در سطح شهر امرار معاش می‌کنید آنها را فاقد درک و تحلیل دانستید.

طلا گفت: یادمان نرفته است که زمانی اینها در دولت بودند و می‌گفتند اگر ما مرگ موش هم پخش کنیم مردم در صف آن می‌ایستند، بالاخره بعضی از آنها چون اقبال مردمی ندارند به دنبال ایجاد جنجال برای جلب نظر مردم هستند.

وی افزود: من معتقدم که صبر مردم بالاست اما اینکه عده‌ای حقوق مردم را محترم بشمارند اما در اردوگاه خود آن را زیر سؤال ببرند غیرقابل قبول است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: چه شده است که در 8 سال گذشته بحثی درباره انحلال مجلس توسط دولت مطرح نمی‌کردند اما زمانی که اندکی اقبال به سمت آنها چرخید دوباره چنین سخنی را مطرح می‌کنند.

طلا گفت: بر اساس سخنان قرآن کریم شکست و پیروزی بین مردم در چرخش است. آنها هم زمانی مجبورند از قدرت کناره‌گیری کنند مگر آنکه آنها نگاه دیگری به قدرت داشته باشند.

وی افزود: نگاهی که بوی دعوت به تجمعات غیرقانونی می‌دهد. اینها سخنانی را محکوم می‌کنند که از زبان نمایندگان مردم بیان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اظهارات حجاریان نوعی دیکتاتوری است، ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که اینها در فتنه و دعوت به تجمعات غیرقانونی و براندازی داشتند فکر می‌کنم که اینها علائم خوبی برای جامعه نیست و امیدوارم اینها از نگاه‌ رادیکالی خود دست بکشند.

به گزارش فارس، سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

منبع: فارس نیوز




دلتنگی برای استبداد و دیکتاتوری
سه شنبه 92/9/26 ساعت 1:33 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

علت دلتنگی "حجاریان" برای استبداد و دیکتاتوری چیست؟!

راستی جناب آقای حجاریان! آیا شما ماجرای تحصن مجلس ششم را هنوز به خاطر دارید و یا فراموش کرده‌اید که دوستان شما در مجلس ششم چطور به خواست و اراده ملت پشت کردند و تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی را به محلی برای بازنشر خواست و اراده ضدانقلاب و جریانات معاند خارج‌نشین تبدیل کردند؛ چطور شما در آن زمان به یاد "انحلال" مجلسی که خواست دشمنان این ملت را فریاد می‌کرد و مقابل اراده ملت ایستاده بود، نیفتادید و صرفا با فضاحت‌های دوستانتان در آن مجلس همراهی کردید ...

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ اخیرا سعید حجاریان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های دولتی مطالبی را بیان کرده که بسیار جالب و قابل تامل است؛ وی در این مصاحبه به بیان یکی از آرزو‌های دیرینه خود و اصلاح طلبان افراطی پرداخته که البته تا به امروز زمینه بروز و ظهوری برای آن وجود نداشته است.

حجاریان با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف خواست دولت گفته: "باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کند."

 

اما بهانه حجاریان برای طرح چنین درخواستی نیز در جای خود جالب است؛ این تئورسین جبهه افراطی اصلاحات مدعی شده: "نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند."

در واقع حجاریان مدعی است در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواست و نظری غیر از اراده یک‌سویه دولت داشته باشند، مقابل خواست مردم ایستاده‌اند لذا شایستگی عنوان نمایندگی مردم را ندارند و باید دولت بتواند چنین مجلسی را منحل کند!

نکته ظریف این اظهارات حجاریان، گره زدن زیرکانه خواست مردم با اراده و خواست دولت است و القای این موضوع که هرگونه حرکت خلاف نظر دولت از سوی مجلس به معنای ایستادن در مقابل مردم تلقی می‌شود و انکار این حقیقت آشکار که مجلس خود نمود بارز تبلور اراده و خواست ملت است.

ظاهرا جناب آقای حجاریان این موضوع بدیهی و کلیدی را فراموش کرده که "مجلس" در تمام نظام‌های دموکراتیک دنیا یکی از بارزترین ظهورات دموکراسی و برخواسته از ارداه جمعی توده‌های مختلف مردمی است و به طریق اولی در نظام جمهوری اسلامی ایران، "مجلس شورای اسلامی" چکیده ملت است وخواستگاه ارداه ملتی به بزرگی ایران اسلامی است.

از سوی دیگر جایگاه برجسته‌ای که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای مجلس شورای اسلامی قائل شده، جایگاه بسیار منحصر به فردی است که این جایگاه از سوی هیچ نهاد و مسئولی قابل خدشه نیست و بنابر فرمایش معمار این انقلاب، "مجلس در راس امور است."

و این بیان حضرت امام(ره) نه از باب تعارف و مناسبات مرسوم بین سیاسیون بیان شده بلکه این کلام، برخواسته از نوع نگاه ژرف و تیزبینانه امام بوده است.

ظاهرا جنای آقای حجاریان، جنجالی که دوستان و همکیشان وی بعد از اظهارات احمدی‌نژاد درباره جایگاه دولت و خدشه به اصل در راس بودن مجلس در اواخر عمر دولت دهم به پا کردند را فراموش کرده و از یاد برده که همفکرانش چه حنجره‌ها برای اثبات "در راس بودن مجلس" پاره کردند و البته به طبع آن هم، دولت دهم را به دیکتاتوری و جمود فکری و ... متهم کردند.

جناب آقای حجاریان آیا از دیدیگاه شما و دوستانتان، تا زمانی مجلس در راس امور و خواستگاه اراده مردم است که بتوان از آن در راستای اهداف گروهی و جناحی خود بهره برد و با روی کار آمدن دولتی که شما احتمال دهید با اعمال فشار بر آن می‌توان برخی از اغراض سیاسی خود را به پیش ببرید، دیگر سکه مجلس از رونق خواهد افتاد و دولت باید بتواند آن را "منحل" کند و آیا این معنای همان ادعاهای پیاپی شما در لزوم تمکین به خواست و اراده مردم است؟!

راستی جناب آقای حجاریان! آیا شما ماجرای تحصن مجلس ششم را هنوز به خاطر دارید و یا فراموش کرده‌اید که دوستان شما در مجلس ششم چطور به خواست و اراده ملت پشت کردند و تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی را به محلی برای بازنشر خواست و اراده ضدانقلاب و جریانات معاند خارج‌نشین تبدیل کردند و البته مردم، اگاهانه و با بصیرت با بایکوت این حرکت افراطی همکیشان آقای حجاریان پاسخی مناسب به آن دادند، تا جایی که بهزاد نبوی هنوز از این استخوان مانده در گلوی خود سخن می‌گوید که چرا مردم هیچ واکنشی به روزها تحصن ما نشان ندادند.

آقای حجاریان به یاد دارید که چطور آن تحصن خلاف خواست و اراده ملت ایران مجلس ششم، آن همه خسارات مادی و آبرویی بر روی دست نظام و مردم گذاشت؛ چطور شما در آن زمان به یاد انحلال مجلسی که خواست دشمنان این ملت را فریاد می‌کرد و مقابل اراده ملت ایستاده بود، نیفتادید و صرفا با فضاحت‌های دوستانتان در آن مجلس همراهی کردید.


آقای حجاریان البته این سخن(درخواست انحلال مجلس) از  شما که ثمر حضورتان در اولین شورای شهر تهران هم به انحلال این شورا از سوی دوستانتان انجامید، بعید نیست
و اصلاح‌طلبان افراطی نشان دادند که خروجی طرح‌ها و پروژه هایشان به غیر از خارج‌نشین شدن در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و انحلال و اردوکشی خیابانی عایدی دیگری ندارد.

البته این موضع حجاریان از دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم دور نماند و واکنش‌های مختلفی را از سوی نمایندگان به همراه داشت؛

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا درباره اظهارات به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که ذائقه آن‌ها با روحیه استبدادی مناسب‌تر از روحیه دمکراسی است.

وی افزود: قبلا چنین وضعیتی در کشور حاکم بود و در برخی کشورها این چنین است که دولت می‌تواند مجلس را منحل کند ولی عاقبت آن‌ها استبداد است و در کشورهایی که مجلس دارای جایگاه نبوده و موقعیت نداشته باشد یعنی دولت شبه‌پادشاهی وجود دارد، سرانجامی جز استبداد نخواهد داشت.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس نماد مردم‌سالاری و قدرت مردم است یعنی مجلس قدرت منتشره است بنابراین هیچ گاه مجلس به سمت استبداد نمی‌رود بلکه قدرت‌های متمرکز به سمت استبداد حرکت می‌کنند.

وی افزود: معمولا دولت‌ها قدرت متمرکز هستند و هرچه قدرت متمرکز زیاد باشد، حرکت به سمت استبداد بیشتر می‌شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: برخی افراد این مسائل سیاسی را خلط می‌کنند و با همه شرایط انطباق می‌دهند یعنی هر زمانی که باب میلشان باشد، متناسب با آن زمان حرف می‌زنند.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: امروزه چون می‌بینند مجلس شورای اسلامی دارای موقعیت و اقتدار است و ضمن تعامل خوب با دولت، کارها را دنبال می‌کند لذا این مجلس با ذائقه آن‌ها هم خوانی ندارد و در جهت تضعیف این قوه حرکت می‌کنند.

نماینده نیشابور یادآور شد: این دوستان که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، امتحان خودشان را پس دادند و معلوم شد که چه عملکردی داشتند ولی الان تئوریسین شده و مسائل این چنینی مطرح می‌کنند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قدرت دست این افراد بیفتد، بیشتر از این موضوعات مطرح شده حرکت می‌کنند و این حرف‌های اعلام شده مسائل اولیه است به صورتی که اگر قدرت دست این تفکر بیفتد درصدد تغییر هستند و فقط صرفا به منحل کردن مجلس اکتفا نمی‌کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: باید جریان اصولگرایی خودشان را بازسازی کنند و توجه داشته باشند این افراد و این جریانات صرفا به موضوعات مطرح شده قانع نخواهند بود بلکه خیزهای بلندی را در سردارند که مسئله مجلس گام اول می‌تواند باشد و بعد از مجلس پایگاه‌های دیگر نظام که با ذائقه آن‌ها انطباق ندارد مورد هدف قرار خواهد گرفت.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: این تفکر از هر زمانی که در قدرت بودند، مسائلی همچون بازنگری قانون اساسی، بازنگری اختیارات ولایت فقیه و این گونه مسائل را مطرح کردند.

وی گفت: در همین چند سال اخیر دیدگاه مختلفی از ناحیه این افراد در جلسات خصوصی مطرح شده و ابایی از این موضوع نداشتند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: وظیفه نیروهای اصولگرا این است که در جهت بازسازی خودشان حرکت کنند و بدانند که رقبای سیاسی که در حاشیه هستند اگر روزی به قدرت برسند، ممکن است به پایه‌های اصلی نظام آسیب برسانند.

از سوی دیگر مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران نیز در واکنش به این اظهارات حجاریان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: قرار نیست با اظهارنظر یک فرد، قانون اساسی تغییر و با اظهارنظر یک فرد دیگر جلوی آن تغییر گرفته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: از نظریه‌پردازانی استالینیستی و فاشیستی مثل سعید حجاریان که گذشته‌شان گواه بر این ویژگی هست و در عمل نشان دادند که نظر مردم تا وقتی برای آنها ارزشمند است که مطابق میل آنها باشد، انتظاری غیر از این نمی‌رود که بخواهند مجلس نمایندگان مردم که در راس امور است را تغییر و جایگاه و مرتبه‌اش را تنزل دهند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: طبیعی است که یک استالینیست و فاشیست‌طلبی چنین اظهارنظری کند و در جمهوری اسلامی ایران، افراد تا زمانی که کار در حد اظهارنظر بماند و منجر به عملیات براندازانه نشود آزاد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: حامیان فتنه گران

فعالان فتنه 88
سه شنبه 92/9/26 ساعت 2:46 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

مجلس مسئول دیدار هیات‌ پارلمانی اروپایی با فعالان فتنه 88 نیست/ در برنامه رسمی ما چنین دیداری نبود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروپادر خصوص ابهامات ایجاد شده در مورد سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران و دیدار آنها با فعالان در فتنه 88 گفت: در برنامه‌ رسمی که ما تهیه کردیم چنین دیداری وجود نداشت.

"کاظم جلالی" رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات ایجاد شده در مورد سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران و دیدار آنها با فعالان در فتنه 88، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:  انجام این‌گونه سفرها متعارف است و در این رابطه گروه روابط پارلمانی اروپا و ایران در گذشته نیز مراوداتی داشته‌اند.

وی افزود: تصمیم بر آن شد که پارلمان اروپا که تنها صدای اپوزیسیون را شنیده‌اند این بار برای شنیدن صدای نظام و مسئولین کشور به ایران سفر کنند، البته این هیات هیچگونه پیش‌شرطی برای حضور نداشته تا اینکه در روزهای آخر وزارت امور خارجه مطرح کرد که این هیات تقاضا دارند با دو نفر ملاقات کنند.

جلالی تصریح کرد: در گذشته نیز ما خبر نداشتیم که گروه سوسیالیست‌ها به ایران آمده‌اند و با این اشخاص ملاقات داشته‌اند، ما به عنوان مجلس مخالفت کردیم و گفتیم که این سفر نبایستی درگیر حاشیه شود و در عین حال مجلس کاملا مخالف بود و در برنامه‌ رسمی که ما تهیه کردیم چنین دیداری وجود نداشت.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این دیدار از سه ناحیه قابل توجه است، اظهار داشت: اولا همکاران ما در پارلمان اروپا نباید چنین کاری را می‌کردند چرا که به تعبیری یواشکی دیدار داشتند نقض حاکمیت یک کشور است.

وی افزود: مجلس می‌توانست بگوید که دیدار هیات پارلمانی اروپا با فعالان فتنه قابل انجام است یا خیر و این زمانی بود که ما هنوز به این هیات پاسخی نداده بودیم.

جلالی تاکید کرد:‌ برای این سفارتخانه‌ یا کسانی که این هماهنگی را انجام داده‌اند جای تاسف بوده چرا که این حرکت نقض حاکمیت ملی ما است و اینکه افراد را یواشکی به سفارت خود ببرند و ترتیب این گونه‌ ملاقات‌ها را دهند. همچنین برای افرادی که به این سفارتخانه رفتند نیز جای تاسف است که به شکل مخفیانه با این هیات پارلمانی دیدار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آخرین جلسه هماهنگی که با وزارت خارجه داشتیم این وزارتخانه به ما گفت که گروه سوسیالیستی در گذشته با این افراد ملاقات داشتند و ما خبر نداشتیم، ما به عنوان مجلس چه بنده و چه آقای بروجردی اعلام کردیم که ما مخالفیم و قائل به این هستیم که این گروه صدای ملت ایران و مسئولین را بشنوند چرا که آنها صدای گروه‌ها، اپوزیسیون و بقیه را به اندازه کافی در پارلمان اروپا شنیده بودند.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و  اروپا تاکید کرد:‌ مجلس شورای اسلامی مسئول این دیدار نیست چرا که نه نیروی انتظامی و نه اطلاعاتی دارد، بنابراین مسئولیت این دیدار با جاهای دیگر است و آنها باید پاسخگوی آن باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:‌ ما از قوه قضاییه استعلام گرفتیم که وضعیت این افراد به چه شکلی است، من در جلسه‌ که بودم، با محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تلفنی صحبت کردم، این در حالی است که تلفن را روی اسپیکر گذاشتم تا همه دوستان حاضر صدا را بشنوند.

جلالی اضافه کرد:‌ آقای لاریجانی گفت که این هیات قبلا هم به ایران آمده‌اند و ملاقات کرده‌اند و از نظر ما ملاقات نفی ندارد ولی در هر حال هرچه نظر مجلس شورای اسلامی باشد باید همان انجام شود چرا که این هیات مهمان مجلس هستند و همان جا بود که ما گفتیم ما به عنوان مجلس موافق دیدارهای حاشیه‌دار نیستیم چرا که برنامه‌های طراحی شده برای این هیات تعیین شده و شفاف و روشن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، ورود هیئت پارلمانی هشت نفره اتحادیه اروپا به ایران و دیدار آن‌ها با دو تن از محکومین امنیتی که در جریان فتنه 88 نقش برجسته‌ای را در آشوب‌افکنی ایفا کرده‌ بودند، موجی از اظهارات و واکنش‌های مسئولان ذی‌ربط را به همراه داشته است؛ اما در این میان آنچه که بیش از هر چیز سوال برانگیز و حتی ابهام آمیز به نظر می‌رسد، هماهنگی انجام شده از سوی نهاد یا نهادهایی است که ترتیب انجام این دیدار را داده بودند و حالا شاید به نوعی از قبول مسئولیت این دیدار شانه خالی می‌کنند.



مجلس: تنظیم برنامه‌های هیئت اروپایی هیچ گونه ارتباطی به مجلس ندارد

"مجلس دخالتی درتنظیم برنامه دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه گران نداشته است". این نخستین واکنش بهارستان نشینان به اقدام خارج از عرف سیاسی هیئت اروپایی بود. "سیدمحمد یثربی" مدیرکل تشریفات مجلس با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با "نسرین ستوده" و "جعفر پناهی" دو تن از فعالان فتنه 88 گفت: این دیدار در محل سفارت یونان صورت گرفت و هیچ‌گونه ارتباطی با تشریفات مجلس نداشته و مجلس در تنظیم این برنامه دخیل نبوده و ما تنها برنامه‌های این هیئت با مقامات ایرانی را تنظیم کردیم.

"کاظم جلالی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نسبت به اقدام هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از چهره‌های تابلودار فتنه 88 واکنش نشان داد و صریحا اعلام کرد: "مجلس شورای اسلامی هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد، چون در این زمینه هیچ گونه هماهنگی با ما نشده بود".

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرده است که موضوع را از وزرای مربوط پی گیری می‌کند تا ببیند چه دستگاهی مجوز دیدار هیئت اروپایی با دو فعال فتنه را صادر کرده است.

هیئت پارلمانی اروپا با دیدار با فعالان فتنه 88، توافق صورت گرفته را نقض کرد

"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از دیدار هیات پارلمانی اروپا با فعالین فتنه 88 گفت: دیدار هیئت پارلمانی اروپا با "جعفر پناهی" و "نسرین ستوده" بر خلاف توافق صورت گرفته انجام شده و میزبان هیچ مسئولیتی در قبال این دیدار ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هیئت پارلمانی اروپا از سوی مجلس شورای اسلامی دعوت شده و مرکز پژوهش‌های مجلس میزبان این هیئت بوده است، اظهار داشت: هیئت اروپایی بدون توجه به برنامه تنظیم شده و بدون نظر میزبان، در سفارت یونان با افرادی از فعالین و بازداشت‌شدگان فتنه 88 دیدار کردند که این دیدار برخلاف توافق بوده و میزبان هیچ مسئولیتی در قبال این دیدار ندارد، ضمن آنکه مجلس هم این دیدار را محکوم کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربطی که مسئول این کار هستند باید پاسخگو باشند و ما از هیچ دستگاه خاصی نام نمی‌بریم، اظهار داشت: جای سوال است که بازداشت‌شدگان و فعالان فتنه چگونه به سفارت یونان منتقل شدند، و ما نیز در حال پیگیری هستیم تا ببینیم چه کسانی با چه برنامه‌ای و چه توافقی این کار را انجام دادند.

کمیسیون امنیت ملی باید در جریان قرار می‌گرفت

 "محمد حسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از مرکز پژوهش‌های مجلس که اقدام به دعوت از هیئت پارلمانی اروپایی کرده است، اظهار داشت: دعوت از هیئت پارلمانی اروپا باید با هماهنگی کمیسیون امنیت ملی صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز هیئت پارلمانی اروپایی درخواست داشتند که از ایران بازدید کنند، گفت: سال گذشته نیز قرار بود، هیئت پارلمانی از ایران بازدید داشته باشند و شرط حضور خود را دیدار با عناصر فتنه گذاشته بودند، ما این را نپذیرفتیم، چرا که این دیدار لزومی نداشت، پس هرکس که این شرط را پذیرفته و قبول کرده است، باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به فقدان گروه دوستی پارلمانی ایران و اروپا، خاطر نشان کرد: تدارک چنین دیدارهایی مستلزم این است که ابتدا در پارلمان‌های دو طرف گروه‌های دوستی شکل گیرد، در حالی که ما در مجلس چنین گروهی را نداریم.

بررسی دیدار هیئت اروپایی با فتنه گران در دستور کار کمیسیون امنیت ملی


 "منصور حقیقت پور" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز این رفتار هیئت اروپایی را نقض حاکمیت ملی دانست و افزود: این هفته مجلس تعطیل است ولی مطمئنا هفته آینده این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

غرب باز هم نشان داد غیر قابل اعتماد است

اما در میان واکنش‌های بهارستان نشینان به اقدام خارج از عرف هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از محکومین امنیتی فتنه 88، "اسماعیل کوثری" از اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس به نکته قابل تاملی اشاره کرد.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با عناصر فتنه 88 را نشان دهنده روحیه استکباری و غیر قابل اعتماد بودن غرب دانست، و افزود: قرار نبوده این هیئت با مجرمانی همچون "نسرین ستوده" و "جعفرپناهی" فعالان فتنه، دیدار داشته باشد لذا دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را بررسی کنند تا چنین اقدامی مجددا صورت نگیرد.

واکنش دستگاه دیپلماسی


اقدام تحریک آمیز و خارج از عرف سیاسی هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از محکومین امنیتی فتنه 88، علاوه بر واکنش بهارستان نشینان، از سوی وزارت امور خارجه نیز با واکنش روبه رو شد.

 "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از محکومین حوادث سال 88 گفت: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آنها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی ما بین مجلس شورا ی اسلامی و پارلمان‌های کشورها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود.

وی افزود: این وزارتخانه صرفاً در حیطه وظایف خود در خصوص برنامه‌ها، هماهنگی و مساعدت به عمل آورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران




من مذهب را به طور عملی کنار گذاشتهام
سه شنبه 92/9/26 ساعت 2:43 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )
اوج انحطاط عقیدتی یک ضد انقلاب فراری؛

فریبا داوودی مهاجر: من مذهب را به طور عملی کنار گذاشته‌ام  

داوودی مهاجر که به نظر می‌رسد برای دستیابی به مطامع مادی خود دست به هر اقدامی بزند، این بار نیز در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتا اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، فریبا داودی مهاجر از زمانی جلب توجه کرد که در یک برنامه زنده در شبکه ماهواره‌ای صدای آمریکا در پاسخ به درخواست مجری این برنامه، برای اولین بار در حالی جلوی دوربین کشف حجاب کرد که قبل از آن با حجاب در عموم ظاهر می‌شد.

 

به گفته علیرضا نوری‌زاده که ارتباطات نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی عربی دارد، داودی مهاجر حاضر شده در ازای تامین خانه و زندگی کشف حجاب کند.

نوری‌زاده، عامل سرویس‌های جاسوسی انگلیس و عربستان، در آن زمان خطاب به داودی مهاجر گفته بود: شما کی هستید که از من منابع مالی می‌خواهید؟ شما وقتی آمدید آمریکا با روسری! منابع مالی‌تان کی بود؟ کی به شما آپارتمان داد که روسری‌تان را برداشتید؟ هزینه کنفرانس‌ها بسیار کمتر از مبلغی است که به عنوان بورسیه در آمریکا به شما پرداخت شده است بنابراین وقتی حساب کتاب باز می‌کنید بدانید با کی طرف هستید. خود را نخود هر آش نکنید و در جاهایی که از حد و حدود شما بالاتر است دخالت نکنید این را به بانوی محترم (داودی مهاجر) می‌گویم و به بقیه که در این مورد اظهارنظر می‌کنند.

پس از کشف حجاب علنی در یک برنامه تلویزیونی، داوودی مهاجر که اولین گام از حرکت در مسیر انحطاط عقیدتی خود را انجام داده بود، نه تنها دیگر با حجاب در عموم ظاهر نمی‌شد، بلکه پوشش او تغییرات بسیاری پیدا کرد و به سبک جدید و مورد پسند دوستان خود در کنفرانس‌ها و مکان‌های عمومی ظاهر شد.



داوودی مهاجر که به نظر می‌رسد برای دستیابی به مطامع مادی خود دست به هر اقدامی بزند، پس از انجام پروژه کشف حجاب، حال پا را فراتر گذاشته است.

فریبا داوودی مهاجر، این بار در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتا اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است.

وی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر کنار گذاشتن مذهب خود گفت: بله من مذهب را  به طور عملی کنار گذاشته‌ام، یعنی حجاب و آداب مذهبی را کنار گذاشتم.

اما فریبا داودی مهاجر کیست؟

فریبا داوودی­مهاجر مشاور دوران اصلاحات، ضدانقلاب فعلی ساکن آمریکا و عضو سازمانی غیرقانونی به نام سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی(ادوار دفتر تحکیم وحدت) است.

فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب می‌نویسد و به گفته خودش برای نوشتن مقالات ضد ایرانی در این سایت‌ها مبالغی دریافت می‌کند.

داوودی مهاجر که با فعالیت در دوران اصلاحات شناخته می‌شود، تمایل دارد بیشتر به عنوان فعال حقوق بشر مطرح شود در بسیاری از موسسات و بنیادهای آمریکایی آمد و شد می‌کند و با گرفتن ژست‌های حقوق بشری و حمایت از حقوق زنان برای خود منبع درآمدی بدست آورده است.

علی افشاری (داماد داودی مهاجر) که خود در دریافت مواجب علنی از سازمان‌های ضد ایرانی آمریکا گوی سبقت از همقطاران ربوده، می‌گوید زندگی مادرزنش در آمریکا از دستمزد زحمات و کار بدون استراحت در بنیادهای غیردولتی آمریکا تامین می‌شود.

برای مثال یکی از بنیادهای آمریکایی که داودی مهاجر در آن فعالیت دارد، سازمان اعاده ملی دموکراسی NED‌ است که عمده فعالیت آن در ایجاد انقلاب‌های مخملی در کشورهای مختلف است.

وی  با بنیاد NED  همکاری گسترده‌ای داشته است. بنیادی که در کنار بنیادهای سوروس، کارنگی و ویلسون با پوشش دموکراسی به براندازی نظام‌های هدف می‌اندازد.

خود مهاجر از این دوران تحت عنوان بورس تحصیلی برای فعالیت­‌ها تحقیقی نام می­‌برد و هرگونه شائبه دست داشتن این نهاد در انقلاب­‌های رنگی را مردود می­‌داند. در حالی که این بنیاد پس از 11 سپتامبر 2001 با تصویب سومین سند استراتژیک خودش، کمک‌های ویژه‌ای برای کشورهای دارای جمعیت مسلمان در خاورمیانه و آسیای مرکزی تدارک دید و نیز بودجه این سازمان از 40 میلیون دلار در سال 2004 به 74 میلیون دلار در سال 2006 افزایش یافت.

فریبا داودی مهاجر دایه مهربان تر از مادر همجنس بازها

پروژه قبح‌زدایی از فرهنگ غربی همجنس‌بازی که چندی است به دغدغه اصلی ضد انقلاب تبدیل شده جدیدا رنگ و بوی عملی به خود گرفته است. در کنار عملیات رسانه‌ای که با اظهارات مجریان شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب از جمله بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در حمایت از همجنس‌بازی و تبلیغ فیلم‌ها و سریال‌های نامبرده همراه است اکنون عناصر ضد انقلاب نیز وارد بازی حمایت از همجنس بازی شده‌اند.

فریبا داودی مهاجر مشاور مرکز استراتژیک دولت اصلاحات، در راستای اجرای پروژه‌های ضد فرهنگی خود، بخشی را به حمایت از هجنسبازی اختصاص داده و در صفحه اجتماعی خود به تبلیغ این اقدام ضد اخلاقی و ضد دینی می‌پردازد.

پروژه‌های ضد فرهنگی مهاجر به کجا ختم خواهد شد؟‌

اگر نگاهی به اقدامات داوودی مهاجر در چند سال اخیر انداخته شود، متوجه می‌شویم که این ضد انقلاب فراری، پروژه‌ای ضد فرهنگی را  پیش می‌برد، به‌طوری که با کشف حجاب تدریجی خود، با حضور در کنفرانس‌های به اصطلاح حمایت از حقوق زنان، حمایت از همجنس‌بازها بی‌دینی و بی‌اخلاقی را ترویج می‌دهد و کار وی به جایی رسیده است که با حضور در برنامه زنده، تبلیغات ضد دینی خود را علنی می‌کند و می‌گوید به مذهب اعتقادی ندارد.

اما باید منتظر ماند و دید اقدام بعدی فریبا داوودی مهاجر چه خواهد بود؟

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: حامیان فتنه گران

 
آرشیو مطالب
دیگر موارد


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 30757
Free counter and web stats