سفارش تبلیغ
صبا ویژن
fetne4.jpg
یک کلام از مادر عروس
چهارشنبه 92/9/27 ساعت 11:8 عصر | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )
واکنش چهره‌های سیاسی به سخنان سعید حجاریان:

سخنان حجاریان "یک کلام از مادر عروس" است/ نظام در ارتباط با گستاخ شدن برخی افراد مقصر است

باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با چهره‌های حزبی واکنش‌های مختلف را نسبت به سخنان اخیر "سعید حجاریان" واکاوی کرده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، طی چند روز گذشته "سعید حجاریان" در گفتگویی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.



به همین منظور باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با چهره‌های حزبی واکنش‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده است:


سخنان "حجاریان" یک "کلام از مادر عروس" است/ قانون‌اساسی از مترقی‌ترین قوانین دنیا است

"حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان "سعید حجاریان" مبنی بر تغییر قانون اساسی و همه پرسی دوباره از سوی مردم، اظهار داشت: این سخنان از جنس "یک کلام از مادر عروس است" که خیلی نمی‌توان به صحبت‌های مادر عروس توجه کرد، لذا این صحبت‌ها مبنای مشخصی ندارد.   
 
وی با بیان اینکه قانون اساسی کشورمان از مترقی‌ترین قوانین دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر قانون اساسی مانند قوانین عمومی هر روز بخواهد تغییر یافته و عوض شود، دیگر نمی‌توان نام قانون اساسی را بر روی آن نهاد.   
 
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه این اظهارنظر‌ها در حد تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی و ایجاد شبهه است، تصریح کرد: این اشخاص به دنبال فضاسازی در جامعه هستند که بازتاب مسائل سیاسی را بالابرده و قدری از ناکامی‌ها، ناتوانایی‌ها و کم‌کاری‌های سیاسی را از چشم مردم دور کنند.   
 
این کار‌شناس سیاسی انگیزه این صحبت‌ها را انحراف افکار عمومی دانست و افزود: "سعید حجاریان" در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه این صحبت را انجام داده که خود همین موقعیت حساسی است، چراکه می‌خواهند تب و تاب وحدت حوزه و دانشگاه که تقویت نظام اسلامی و پایه‌های انقلاب را منجر می‌شود، از میان بردارند.   
 
جانشین نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه از دوران اصلاحات بحث تغییر قانون اساسی همواره مورد تاکید بوده است، اضافه کرد: در آن زمان هم آن‌ها توان تغییر نداشتند و چنین بحثی را مطرح می‌کردند، اتفاقا قوت انقلاب، نظام و وجه پشتیبانی مردم از آن‌ها متوجه اصولی است که این‌ها دم از تغییر آن می‌زنند.   
 
این کار‌شناس سیاسی اظهار داشت: این اشخاص تغییر حاکمیت دینی و تبدیل آن به یک نظام سکولاریسمی مانند سایر نظام‌های لیبرال دمکراسی غرب را تعقیب کرده و چون با فطرت و خوی انقلابی مردم ما سازگاری ندارد، راه به جایی نمی‌برد.   
 
حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: «وصف العیش نصف العیش» به هرحال این‌ها می‌خواهند با یاد چنین چیزهایی دلخوش باشند که اشکالی ندارد.



"حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر" دبیر کل جامعه وعاظ ولایی کشور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت‌های اخیر "سعید حجاریان" مبنی بر تغییر قانون اساسی و دادن اختیار انحلال مجلس شورای اسلامی به دولت، اظهار داشت: قانون اساسی کشور ما به رای مردم گذاشته شده است و این صحبت‌ها به مصلحت کشور نیست، چرا که هر فردی بنا به تحلیل و تفسیر خود قانون اساسی را زیر سوال خواهد برد. 
 
وی با بیان اینکه با زیر سوال بردن قانون اساسی، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، افزود: به نظر بنده، بیان این صحبت‌ها درست نیست، در صورت نیاز به تغییر قانون اساسی، راهکار خاصی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب می‌توانند با تشکیل گروهی از عقلا، برای تغییر قانون تصمیم گیری کنند.
 
حجت‌الاسلام امیری‌فر ادامه داد: تاکنون با قانون اساسی مشکلی نداشتیم و چندین سال است که با همین قانون، رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
 
دبیر کل جمعیت وعاظ ولایی کشور تصریح کرد: در موقعیت فعلی، کشور ما نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد، دشمنان خارجی در کنار مرز ما هستند و هر روز علیه ما توطئه می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام امیری‌فر افزود: این بحث‌ها بحث خوبی نیست، باید با انسجام، وحدت و همدلی، طبق فرموده مقام معظم رهبری، مشکلات داخلی و اقتصادی را حل کنیم تا در نهایت به عنوان ام‌القرا، حرف اول و آخر را بزنیم. 
 
دبیر کل جمعیت وعاظ ولایی کشور با بیان اینکه چرا باید تنها یک قوه را در نظر گرفته و سایر قوا را تضعیف کنیم؟، خاطر نشان کرد: باید با تعامل و گفتگو همان‌طور که تا امروز پیش رفتیم، مشکلات را از سر راه برداریم، تضعیف قوای دیگر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است و به مصلحت کشور نیست.
 
انتهای پیام/



"زهره طبیب‌زاده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "سعید حجاریان" مبنی بر انحلال مجلس شورای اسلامی از سوی دولت و انتقاد از قانون اساسی اظهار داشت: امثال "سعید حجاریان" در برهه‌های مختلف با توجه به نقش جناح فکری حامی خود به بیان دیدگاه‌های مختلف در جهت براندازی نظام می‌پردازند.

 

وی افزود: بحث تغییر قانون اساسی از جمله موضوعاتی بود که در چند سال اخیر به طرق مختلف از سوی این قبیل افراد در جهت براندازی نظام مطرح شد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر قانون اساسی به منظور تغییر نظام همیشه از سوی این جریان فکری دنبال شده است، تصریح کرد: حجاریان هیچگاه فارغ از چنین تفکری به بیان دیدگاه نمی‌پردازند و بروز چنین دیدگاه‌هایی کاملا هماهنگ با سیاست‌های براندازانه‌ فتنه 88 است.

 

طبیب‌زاده گفت: شکست تفکر جریان فکری حجاریان در فتنه 88 که قادر به زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی نشدند موجب شده که بار دیگر با تیشه زدن به ارکان نظام و با هدف انحلال مجلس شورای اسلامی از سوی دولت گام بردارند.

 

وی اضافه کرد: در سال 88 بحث عدم امانت‌داری نظام در مبحث آرای مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به قصد براندازی نظام مطرح و اکنون به سراغ مجلس رفتند و بحث انحلال آن را به میان می‌کشند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نظام در ارتباط با گستاخ شدن برخی افراد بعد از فتنه 88 کمی مقصر است، تصریح کرد: نرمش نشان دادن در مقابل فتنه‌گران 88 مسئله‌ای است که باعث شده آن‌ها به اظهارنظر درباره تغییر قانون اساسی و حتی انحلال مجلس از سوی دولت می‌پردازند.

 

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: در چند وقت اخیر شاهدیم که فتنه‌گران داعیه‌ حذف و انحلال و از بین رفتن یکی از ارکان نظام را دارند و اینکه ثبات نظام جمهوری اسلامی را در سال 88 موکول به ثبات ریاست‌جمهوری می‌دانستند.

 

طبیب‌زاده به واکنش مجلس شورای اسلامی به اقدامات فتنه‌گران اشاره و افزود: مجلس اکنون به عنوان یکی از ارکان نظام با مقاومت مقابل عناصر فتنه می‌ایستد.

 

وی با بیان اینکه  بروز چنین رفتارهایی از امثال حجاریان به دوراز انتظار نیست، خاطر نشان کرد: این قبیل اظهارنظرها از سوی فتنه‌گران و حامیان آنها به دلیل اغماض و چشم پوشی نسبت به اقداماتشان در سال 88 است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: حامیان فتنه گران

 
آرشیو مطالب
دیگر موارد


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 30718
Free counter and web stats